Skip to main content

Tomyam campur pilihan kami!

Apa yang kami masak hari ni untuk menjamu selera ramai-ramai sebelum separuh daripada jumlah yang ada akan berangkat pulang ke kampung?..sekejap aja seronok ramai-ramai dan perlu kembali kepada rutin....sedih dan sayu rasanya


Tomyam campur, kailan ikan masin, kembong goreng, sambal belacan dan ulaman menjadi santapan makan tengah hari kami.


** tiada gambar merakamkan keseronokan kami hari ni..sayu lagi!


Insyaallah kita beramai-ramai lagi sekali pada 9/7/2011 ni ye!

Comments

  1. seronok makan ramai2... riuh walau sayu bila mereka pulang... insyaallah jumpa lg la nanti kenduri di belah kakaya... (turut rasa sayu gak nie huhu)

    ReplyDelete
  2. Puan Zai - memang seronok makan ramai-ramai, kejap je habis licin semua hidangan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama