13 December 2021

Rindu Pantai Telipot, Kuala Terengganu

 Sesungguhnya mochik kan dah setahun lebih tak balik kampung, 

Tipu la kalau cakap tak rindu.

Kampung halaman kita kan.

Tempat kita lahir dan dibesarkan.

Banyak kenangan pahit manis suka duka dilalui.

25 tahun tinggalkan kampung dan balik beberapa kali setahun.

Tapi rasa kasih sayang pada kampung halaman tu kuat dan padu dalam diri.

TInggal di selayang ni bukan setahun dua, dah lebih 20 tahun.

Tapi rasa tu tak sama.

Memang di sini la tempat bina kehidupan, beranak pinak kata orang.

Tapi rasa sayang pada Selayang Ku Sayang ni tak sama 

Ntah la macam mana nak cakap hi hi macam complicated sangat la mochik ni.

Anak mochik si Zahra ada balik baru-baru ni, tumpang Ucu.

Sempat la dia pagi petang main air ombak.






Selain main ombak, makan sotong celup tepung juga hari-hari, ini memang niat dia

sejak PKP lagi, hari-hari sebut nak makan sotong celup tepung kat Pantai Telipot.

Mama dia tumpang tengok gambar je la.

Insyaallah ada masa boleh la balik jugak.


No comments:

Post a Comment

7 bulan selepas

Gini la nampaknya, renew domain setiap tahun untuk kekalkan blog ni . Dah renew baru ingat nak jenguk, tak tau sampai bila nak kekalkan blog...