Skip to main content

10 cara mengekalkan rasa cinta antara suami isteri

Cinta ni perlu dijaga, dipupuk, dibelai dan dibaja..kalau tidak...habislah mati kering seperti pokok yang tak cukup baja..


Seeprti biasa saya suka membelek Majalah MIDI, jadi saya berkongsi dengan kawan-kawan semua dengan membuat entry di sini.


1. Hindarkan perasaan rendah diri sekalipun kita dah mengembang dan berkedut.
*** ini selalu terjadi pada diri saya....


2.Jangan merendah kan pasangan walaupun kedudukan berbeza, jangan rendahkan martabat pasangan kita.


3. Jangan merungut atau membebel terhadap perkara remeh temeh
*** saya akui kerap merungut dan membebel terutama bila tak dapat kontrol kelasakan anak-anak hu hu


4.Hormati Perasaan sekalipun berbeza pendapat atau tidak sehaluan, jangan sekali memperlekehkan pasangan.


5.Gunakan panggilan yang sopan dan melambangkan kasih sayang.


6. Jangan ceritakan keburukan pasangan


7. Sentiasa bersikap jujur antara satu sama lain kerana pembohongan akan merosakkan perhubungan.


8. Berpegang pada janji. Sekali anda mungkiri janji boleh menyebabkan pasangan anda hilang kepercayaan dan terluka..sekali terluka seribu tahun masih terasa!


9. Jauhi sikap curiga kerana sikap ini akan merimaskan pasangan anda.


10. Sentiasa disisinya ketika susah dan senang.


Sebenarnya banyak lagi, kalau nak tau lebih lanjut boleh dapatkan MAJALAH MIDI




SUMBER MAJALAH MIDI

Comments

  1. rindu nak baca majalah mcm dulu2..selalu tak pernah miss beli mingguan wanita sampaikan dah tak tau nak simpan kat mana :-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama