Skip to main content

Bakal Juara Catur Dunia!

Abah mereka memang rajin dan sabar dalam mendidik kedua anak ini tak kira dalam bidang pelajaran, permainan atau pun sukan, berbanding dengan saya yang cepat betul naik angin , jelas anak-anak memilih abah mereka sebab guru untuk mereka.


Semoga kalian berdua menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiiin


Tamatlah edisi menayang kisah anak untuk hari ini.


Sekiannnn.


Wassalam.

Comments

  1. wah...insyaAllah boleh jadi Pemain Catur Negara ni nanti... :)

    ReplyDelete
  2. bagus ajar anak main catur ni....boleh asah mereka berfikir...

    ReplyDelete
  3. semoga mjadi anak yg soleh/ah dan membahagiakan hati ibu & bapa :)
    Terbalik...dengan akak, suami akak yg kurang sabar kalau mgajar anak2. Anak2 lebih suka diajar oleh akak.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kak Aya

    saya aminkan doa seorang ibu

    Wassalam

    ReplyDelete
  5. zaman sekarang ayah2 lebih lembut dari ibu2..
    hehehe...
    saya dengan suami pun gitu..
    saya garang banyak berbanding ayah nya..

    ReplyDelete
  6. Ummi Na - Insyaallah kalau ada usaha dan keizinan dari Allah.

    ReplyDelete
  7. Andrick - we love chess too

    ReplyDelete
  8. Aanie - kak aya tak pandai main catur, abah dia orang je yang terror.

    ReplyDelete
  9. kak kasih - ntah knp saya ni cepat nak marah...dah cuba kontrol sikit-sikit sifat tu..cepat nak marah time mengajar dia orang je, time2 biasa tak adalah cepat marah.

    ReplyDelete
  10. Diana - itulah...terbalik pulak.

    ReplyDelete
  11. aminnn... semuga mereka jd anak yg soleh n solehah. baik main catur nie. bole belajat berpiker dan bersabar...

    ReplyDelete
  12. Puan Zai - kak aya tak pandai main catur...dan malas nak belajar main catur.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama