Skip to main content

Mesin jahit antik

Ni lah mesin jahit yang sungguh banyak berjasa kepada beberapa ahli keluarga saya.



1. Arwah tok cik
   Arwah menggunakan mesin ini menyiapkan tempahan tilam kekabu yang begitu banyak tempahannya.
   
2. Adik saya 
   Beliau menggunakan mesin jahit ini untuk mengambil upah alter seluar kawan-kawan ketika zaman sekolah    beliau.

3. Makcik saya
   Bedung-bedung yang dijual DI SINI adalah dijahit menggunakan mesin jahit antik ni la...sampai sekarang masih lagi boleh digunakan untuk menjahit..



Comments

  1. wah KakAya...

    antik tu!

    akak pun masih guna mesin antik cam tu, tapi akak dah upgrade kan... dah guna letrik

    ReplyDelete
  2. Ibuintan - memang antik.....masih ada kat rumah makcik skrg ni..

    ReplyDelete
  3. Kt rmh mak metua ada lg mesin nih.

    ReplyDelete
  4. teringinnye mesin cam ni..ada yang nk jual tak? zaman sekarang dah x de mesin pakai tangan ni kan

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama