Skip to main content

Lelah cirit birit

Hmm baru aja pulang dari klinik.


Nadhirah mengadu rasa lelah dan mengah je sejak pagi.


Saya pula sejak tengah hari tadi perut meragam, bila petang dah bertukar menjadi cirit birit pula.


Balik kerja terus ke klinik, kata doktor akibat makanan, senang cerita keracunan makananlah .


Paru-paru Nadhirah pula sempit sedikit, kena minum Ventolin, tak perlu nebulizer.


Sampai je rumah terus makan nasi lemak ramai-ramai, macam tak cirit gayanya. 


Lepas tu sambung lagi ulangalik ke tandas.


Nampaknya tak ada blogwalking malam ni, sebab rasa letih dek ulangalik ke tandas.


Jumpa lagi esok! Insyaallah.

Comments

  1. semoga cepat sembuh
    dan jgn lupa minum air garam ORS

    ReplyDelete
  2. kak kasih - baru je lepas minum air garam tu.

    ReplyDelete
  3. Take care. Moga kedua2nya cepat sembuh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama