Skip to main content

Meraikan selera

Nampaknya selepas raya ni makin menjadi-jadi selera makan saya ni.

Tadi bersarapan nasi lemak dan ketupat palas.

Lepas tu cuci mulut dengan kuih raya.

Rasanya kalau jejak pada penimbang berat ni,mau berpusing-pusing jarum penimbang tu.


Comments

  1. Assalamualaikum Kak Aya

    sabor kak aya
    kesian kat penimbang tu...he he

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. hik2..
    xpe makan kenyang2 dulu
    esok puasa..
    kot2 boleh balance balik..

    ReplyDelete
  3. salam rozali

    kerana kesian kan penimbangla tak jadi naik..tengok je penimbang tu he he

    ReplyDelete
  4. kak kasih - apa nak jadi ni? baju dah rasa makin sempit je.

    ReplyDelete
  5. takut nak pijak penimbangla kak aya.. serius

    ReplyDelete
  6. wahh bestnyer ketupat palas.terliur lak dgr kak.hr tu nk mkn dlm pantang,abis pantang dah kat doha lak.jgn risau..esok2 leh diet dan senam semula kan sis

    ReplyDelete
  7. saya pun takut nak naik atas penimbang...mmng TAKUT..!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. sama la kita k.aya..org lain pose makin kurus tp saya pulak makin naik :-(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama