Skip to main content

Joyful Art - Fokus terbaru Nadhirah dan Umar

Buku ni baru je beli semalam, sorang satu. Nanti tak adalah yang bising-bising mengadu adik kacau buku kakak. Jadi si kakak tolong belikan untuk si adik sekali. 

Dapat je buku ni daripada Nadhirah, konon hadiah la tu daripada seorang kakak...Umar  terus mewarna, cari lukisan yang dia suka dulu, mula-mula Ben 10, kemudian Doraemon.

Nadhirah pulak melukis dulu, kemudian baru mewarna. Biasalah perempuan ni lain sikit kalau nak compare dengan lelaki, perempuan mesti nak tengok-tengok dulu, cuba-cuba lukis, kemudian baru la mewarna.

Dalam buku ni ada di ajar cara-cara untuk melukis dengan mengikut arahan yang diberikan dalam bentuk lukisan.

Agak menarik untuk kanak-kanak seusia Umar dan Nadhirah.




Kakak punya!

Dah tentu la Umar yang punya.

Comments

  1. Anak permpuan saya suka mewarna, hari2 mewarna.. tapi abangnya kadang2 je..

    ReplyDelete
  2. pandai kakak mewarna.anak sy klu bab mewarna dan menulis mmg malas.nak beli buku cerita jer..hehe

    ReplyDelete
  3. zefa - budak lelaki kurang suka kot tumpu pd kerja2 seni gini


    norh - kakak memang suka mewarna ketika usai 3-4 thn lagi


    puan kutu - masing2 ada hobi tersendiri, baca buku cerita pun ok...bagus untuk pengetahuan

    ReplyDelete
  4. kak aya, beli dari mana ye buku ni? kalau boleh saya nak dapatkan satu untuk anak2 saya

    ReplyDelete
  5. @MommyNurada pengedar buku datang jual buku ni kat sekolah Nadhirah

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama