Skip to main content

Hari yang cukup mengah..

Kita hanya mampu merancang, Allah jua Yang Menentukannya..


Plan asal punya la cantik, berderet listing kerja rumah segala bagai..sudahnya hanya sempat kemaskan pokok-pokok belakang rumah je, lepas tu terus mengah, macam nak kena asma je.


Tak berani nak teruskan kerja, lepas je ambik anak-anak dari sekolah pukul 11 pagi tadi, terus berehat je.


Hmm nampaknya kena tunggu Jumaat nanti untuk selesaikan kerja-kerja rumah yang tertangguh.







Comments

  1. take care k.aya. Don't force yourself.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Kak Aya

    pelan2 akak
    nanti sakit siapa yg susah....

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. hopefully nothing serious....
    take care sis....

    ReplyDelete
  4. Take a rest kak.. Sakit nnt lg susah.. ;)

    ReplyDelete
  5. xpe..buat sikit2..lama2 siap juga..
    esok cuti..bole sambung lagi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama