Bersihkan daki teko

Kalau kita sering bancuh teh dalam teko yang saaammaa je tiap hari, mesti ada perasan kat bahagian dalam tu nampaknya mcm berdaki je, kesan drp teh...nak tau tak mcm mana nak hilangkan daki tu agar nampak mcm baru semula?

aaa ni ada satu tip:
hancurkan kulit telur, masukkan dlm secawan cuka dan sedikit air. Masukkan campuan kulit telur ,cuka dan air tadi ke dalam teko yang ingin dibersihkan , tutup dangoncang beberapa kali hingga bersih. Bilas dengan air suam. Keringkan. 

Senang je kan?

Comments

Popular posts from this blog

Penangan Cili Padi

PERLUKAN BANTUAN ANDA !

Happy Birthday to ME! | Menuju ke 40