Skip to main content

20 cara untuk hilangkan 200 kalori

Dah tau jumlah kiraan kalori tadi kan? baru tersedar upppss terlebih sudaahh kalori yang diambil...haa kat sini ada 20 cara untuk bakar 200 kalori.

1. lompat tali selama 15 minit
2.Bermain badminton 60 minit
3. panjat bukit selama 20 minit
4.naik turun tangga selama 20 minit
5.step aerobic selama 20 minit
6.menari selama 30 minit
7. aerobik selama 20 minit
8.berjalan kaki selama 35 minit
9.berbasikal dengan kelajuan sederhana selama 30 minit
10.berenang selama 25 minit
11.membersihakan rumah selama 35 
12. berkebun selama 35 minit
13. lompat atas katil selama 55 minit
14 mencuci kereta selama  70 minit
15 membersihkan dapur dan pinggan mangkuk selama 70 minit
16.menyapu daunan kering di halamah rumah selama 45 minit
17.menyuusn atur perabut selama 35 minit
18. membina istana pasir ditepian pantai selama 60 minit
19. membasuh baju menggunakan TANGAN selama 50 minit
20 membersihkan stor dirumah selama 70 minit

Dalam 20 cara tu mesti ada yang sesuai dilakukan ketika musim raya nanti..apalagi pilih la satu....

Comments

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama