29 September 2010

Petua lembutkan daging

Mcm2 petua yang biasa kita dengar untuk lembutkan daging sb kalau daging liat, masak apa pun serba tak sedap jadinya....

Apa kata cuba campurkan satu camca serbuk soda bikabornat ke dalam daging yang sedang direbus. Selepas daging menjadi lembut, cuci dengan air bersih sebelum digunakan untuk memasak . Jika takde serbuk soda, pergi belakang rumah ambik je daun nangka sebagai ganti soda.

No comments:

Post a Comment

7 bulan selepas

Gini la nampaknya, renew domain setiap tahun untuk kekalkan blog ni . Dah renew baru ingat nak jenguk, tak tau sampai bila nak kekalkan blog...