Skip to main content

Novel Kasih Bersulam Cinta|Rozita Abd Wahab

Ini novel yang selesai proses bacaannya petang tadi, dah lama baca sikit-sikit...tak begitu menarik pada saya tetapi boleh la .....mungkin orang lain berbeza pandangan..apa pun saya suka gambar cover novel ni.


Mengisahkan Anis, ditangkap khalwat dengan Hakim selepas diperangkap oleh ibu tiri Anis sendiri...mereka berdua kahwin tanpa rasa cinta dan menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar di Universiti yang sama.

Hakim seorang playboy, Anis seorang wanita yang kekampungan namun memiliki raut wajah yang cantik asli.

Anis sebenarnya mewarisi harta kekayaan arwah ayahnya tapi tak ada sapa pun yang tau perkara tu.

Berbalik kepada hubungan Anis dan Hakim tu, mereka hanya berbaik sebagai pasangan suami isteri setelah 2 tahun berkahwin.

Novel ni akan dijual , kalau ada yang berminat boleh bagitau pada ruangan komen ye.

Comments

  1. aah la kak, novel ni cam boring, saya baca 1/2 je.. :(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama