Skip to main content

Mak di Selayang Mulia....

Dah 2 hari mak saya datang KL, ikut adik saya yang pulang bercuti sempena Krismas baru ni...Insyaallah Sabtu nanti dia akan pulang semula ke Terengganu bersama makcik dan juga Nadhirah.


Semalam sehari suntuk mak hanya di rumah...hari ni saya bercuti bawak lah dia keluar jalan-jalan..tak ada ke ke mana pun sangat..cukuplah menghilangkan bosan dan bawak dia cuci mata..


Tadi ke pasar bersama, beli apa yang patut, balik masak sama-sama , seperti biasa la mulut mesti riuh, berdua je di dapur tapi macam beberapa orang riuhnya....he he cerita tak pernah habis....berbeza sangat dengan mak mertua saya yang cukup pendiam...


Kata Nadhirah, kalau kita bersama dengan ahli keluarga abah mesti suasana senyap-senyap je, tapi kalau kita dengan ahli keluarga mama,hmmmmmm riuh rendah macam ada pakai speaker kat baju he he.


Begitu la saya dan saya pasti orang lain pun macam tu jugak, pantang berjumpa dengan ahli keluarga mesti banyak cerita yang keluar....

Esok dan lusa, mak dan Nadhirah akan melalui rutin yang sama sebelum balik kampung..lepak berdua sampai petang.


Seronok kan, kalau dapat jumpa mak....selalunya makcik saya la pengganti mak kala hidup di KL ni...syukur seperti ada dua ibu...tambah dengan mak mertua , jadi 3..bak kata kawan kat ofis, saya ni beruntung, hidup dikelilingi mereka yang menyayangi saya.


Alhamdulillah.

Comments

  1. seronok klu borak2 dgn mak sendiri...

    ReplyDelete
  2. memang seronok kalau berborak dengan mak bila dah lama tak jumpa :) panjang ceritanya kalau sekali dah jumpa hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama