Skip to main content

Bakar-bakar Raya Part 2

Ni bakar-bakar yang boleh mengenyangkan perut..acara ni berlaku pada Jumaat malam Sabtu raya ke 6 tempoh hari.

Aktiviti ni diketuai oleh adik saya yang baru je tiba dari KL...dia beraya di rumah mertua dulu , sama macam saya, kemudian dia suami isteri masuk kerja bermula Rabu raya ke 4...Jumaat pecut balik ke Terengganu.

Ayam 2 ekor, memang diperap masa dia di KL lagi...kami di sini sediakan sotong je.



Sepupu saya bersama anak-anak beliau..baru je sampai time ni





Comments

  1. wahh.. sedap tu... ^_^ Eh.. selamat hari raya...

    ReplyDelete
  2. salam Aya...atie sekluarga kat kg pon ada gak acara bakar2 ni :D....biasa ayam jerrr

    ReplyDelete
  3. sedapnya..tetiba rasa macam nak buat sotong bakar esok.hehe Selaamt hari raya buat kak aya sekeluarga.Lama tak singgah sini..:)

    ReplyDelete
  4. bestnye tgk org buat bakar-bakar raya nie

    ReplyDelete
  5. bestnya bakar2 :-)
    p/s: lagi best bila dpt jumpa adik beradik & saudara mara..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama