Skip to main content

Pentingnya kentut...Ini entry busuk

Dah 2 hari sakit perut sebabnya terlebih minum teh....padan muka dah habis 4 tupperware bersaiz 400ML teh panas, terusperut terasa sengkak..nak tarik nafas pun sakit..penuh angin dalam perut.


Ke klinik , doktor bagi Charcoal..katanya untuk buang angin..balik rumah memanglah ada sendawa sikit-skit tetapi tak ada kentut-kentut.


Semalam , sekali lagi terasa sengkak dan penuh angin, peluh dingin memercik keluar ..rasa macam serba tak kena.


Turun ke kedai mamak kat ruang bawah pejabat, beli ENO Halia .


Lepas minum, ada sendawa dan kentut ringan-ringan je.


Sampai rumah , mintak tolong Nadhirah sapu vicks kat perut...lega jugak la terasa.


Rasanya sampai pagi ni masih belum kentut berat-berat lagi...


Besar jugak peranan kentut di dalam kehidupan kita.


Jangan anggap kentut tu hanya memberikan aura busuk semata.


Kalau tak kentut, boleh jadi huru hara hidup.


Bayangkanlah kalau sehari tanpa kentut, rasa seperti lemas dalam kawasan tertutup je.


Saya harap saya serik 100% dengan teh selepas ni.


Comments

  1. patut le dari tadi ada bau tak sedap
    rupa2nya ada n3 tentang kentut...hihi

    ReplyDelete
  2. huhu emang mencik la kalau kena 'angin jahat' kakaya oiii... seksaaa...

    ReplyDelete
  3. @kasihredhabau tak sedap tp perut rasa lega he he

    ReplyDelete
  4. @Jendela Hatibetul tu puan zai, angin jahat tu cukup mendera

    ReplyDelete
  5. Memang betul tuh kalau x kentut mmg rasa pewut tuh sebu jerk.. Jadi kentut laa kalau ada peluang..hehehe.. :) Itu satu kenikmatan jugak..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama