Unifi breakdown!

5 hari tanpa internet! lansung tak tau apa-apa perkembangan terkini...TV hanya ada Astro Ceria walaupun ada saluran lain lagi yang boleh ditonton, hanya Astro Ceria yang diluluskan oleh 2 budak kecil kat rumah ni.


Kalau tak kerja, lagi la tak tau apa-apa perkembangan terkini....dah le memerap je kat rumah beberapa hari ni..


Patutnya dalam masa 24 jam, technician TM akan betulkan kerosakan yang berlaku tetapi ada sedikit salah faham terjadi menyebabkan masa tanpa internet menjadi panjang.


Salah faham kecil itu adalah pihak technician datang pada hari kerja tanpa memaklumkan kepada kami terlebih dahulu, tiba-tiba je ada sekeping notis memberitahu kedatangan mereka pada jam 11 pagi dan meminta kami membuat temujanji baru. ( kami belum membuat sebarang temujanji pun sebenarnya sebelum tu)


Malamnya suami menghubungi TM Customer Service, mengikut rekod masalah itu telah pun ditandakan sebagan  " Case Closed" kerana kami semua pulang ke kampung hingga 25 /1/2012. Laa macam mana pulak ada dalam sistem kami pulang ke kampung ni ? Kami lepak je kat rumah ni haaa..


Suami buat temujanji dan sekitar jam 12 tengah hari tadi pihak technician datang betulkan...ada sedikit masalah pada kotak sambungan...sekejap je mereka fixkan semula.


Jadi, sekarang dapatlah online seperti biasa....


Sahabat semua balik kampung ke sempena cuti Tahun Baru Cina ni? Nampaknya saya sekeluarga tak kemana-mana, memang ada sedikit cemburu bila melihat makcik dan adik serta adik ipar balik Terengganu, apa nak buat, kita bukan solo lagi...


*** Duduk rumah pun enjoy jugak, kan?

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu