Skip to main content

Tahun Baru 2013, Azam Baru Wajah Baru

Dah terlupa hari ni masuk tahun baru 2013, dek risaukan bacaan gula dalam darah agak tinggi semalam segalanya jadi terlupa .

Azam baru tahun ni adalah nak jaga pemakanan , azam ni muncul selepas nurse call semalam, dang dang pasang niat nak jaga makan.

Azam-azam lain tu sama je macam tahun-tahun sebelum ni...malas nak taip lagi sekali he he.

Nadhirah pulak akhiri tahun 2012 dengan memotong pendek rambutnya. Setelah sekian lama saya mencadangkan agar dia berambut pendek tetapi cadangan saya langsung tidak dihiraukan dia, ntah angin apa yang melanda, tup tup nak potong rambut pulak..Saya sangat senang hati sebab dia bertudung sepanjang hari kalau hari sekolah, pagi-pagi mesti basahkan rambut, tak sempat kering dah pakai tudung. Rambut jadi berbau dan agak rosak.

Rambut dia kering merebang , kalau dia rajin , letak minyak sampai nampak macam lembap, tapi kalau malas, macam ni la jadinya.

Time potong rambut...di sebuah salon di Bandar Baru Selayang

Terus nampak macam muka lelaki bila berambut pendek. Tengok Umar kat belakang tu....mengacau kakak dia.

Comments

  1. berambut pendek senang nak uruskan kan mama

    ReplyDelete
  2. selamat tahun baru masihi kak aya =)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Kak Aya

    Insyaallah
    Nadhirah dan Umar menjadi anak yg soleh dan solehah

    moga 2013 lebih menceriakan lagi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

MINGGU KE 2 INTERMITTENT FASTING

 Hari ni genap 14 hari Kak Aya buat IF 16:8, makan macam biasa je . Berat pada hari pertama ada lah 82.8 dan hari ni berat 79.9. Alhamdulillah ada perubahan positif. Masalah dengan Kak Aya ni adalah nak konsistent tu, masalah ramai orang lain jugak rasanya, kan? Cuma kali ni kelainan usaha yang Kak Aya lakukan adalah pagi dan petang Kak Aya berjalan kaki, jumlah untuk pagi dan petang tu adalah sejauh 8km setiap hari dengan jumlah langkah sebanyak 10,000 , jumlah kalori yang dibakar adalah 270 kalori dan masa yang diambil adalah sebanyak 2 jam.  Moga makin kuat semangat untuk teruskan usaha.

Pilihan Keluarga Vs Pilihan Sendiri

Pagi tadi, seperti biasa perjalanan ke pejabat ditemani HotFM AM Krew. Riuh rendah mereka melayan panggilan dan sms pendengar yang berkongsi pendapat mengenai tajuk di atas. Ada yang sekadar memberi pandangan, tak kurang yang berkongsi pengalaman mereka berkahwin dengan pilihan keluarga yang akhirnya rumahtangga yang dibina roboh dipertengahan jalan. Tapi ada juga yang seperti di dalam cerita Nora Elena dan Vanilla Coklat  - mula-mula benci tapi lepas tu jatuh cinta! Terkenang kembali ketika saya di kampung sebelum berhijrah mencari rezeki di Kuala Lumpur ini. Dulu sebaik je tamat sekolah memang bersedia la untuk berkahwin , kalau tak dapat sambung belajar, tak dapat kerja kat mana-mana. Saya cukup takut kalau disuruh kahwin dengan pilihan keluarga, biasa la gadis pingitan, mana ada teman lelaki, kalau ibubapa cakap lelaki itu terbaik untuk kita, memang tak ada pilihan lain la jawabnya, terpaksalah terima. Memang ada yang datang melamar melalui mak namun semua lama