Beli sikit=Habis banyak= Letih berganda-ganda

Fuhhh hari ni sungguh-sungguh terasa bergoyang kepala lutut la weiii...Bangun 4.10 pagi , siapkan hidangan sahur. 


Pukul 5.30 start mengemas dan mengemop serta mengubah susun atur perabut ( ini satu kerja yang saya tak pernah jemu saban minggu.. saban minggu tu!)


Pukul 7.15 keluar ke pasar seperti biasa bersama makcik dan Umar.


Pukul 8.30dah sampai semua di rumah, bersiap untuk ke Jalan TAR. 


Sampai sana beberapa minit menghampiri pukul 10, kedai-kedai sedang dibuka. Tetapi orang dah berpusu-pusu ketika menuju ke Wisma Yakin, Jalan Masjid India. Mula-mula masuk ke BAK, tak ada saiz untuk Nadhirah walaupun ada untuk Umar dan si Abah. Harga untuk sepasang dewasa rm250, meneguk liur nampaknya..terus tak jadi beli.


Keluar dari situ, masuk kedai Omar Ali, belek terus ada yang sesuai dari segi warna dan budget cuma untuk Nadhirah tetap juga tak ada. Beli je untuk Umar dan si Abah..kurang rm200 untuk 2 pasang.


Lepas tu , beli baju kurung moden untuk Nadhirah di Hari-Hari, RM65 dan belikan terus T-Shirt 2 helai setiap sorang untuk Dhirah dan Umar,  tak ada daya upaya dah untuk masuk ke Sogo walhalnya sebelum tu janji dengan adik perempuan yang bekerja di Sogo untuk jumpa di sana.


Umarla yang  bising-bising dahaga, letih, sakit kepala, sakit lutut...wahhh kalah mama yang obes pulak, kecik-kecik dah pandai sakit lutut!Kita nak memilih pun tak senang, banyak benda nak beli tapi tangguhkan dulu la, nampaknya.


Makcik akhirnya beli sepasang jubah selepas banyak tempat melilau mencari jubah. Sudahnya saya sendiri tak beli apa-apa pun. 


Pukul 12.30 kami balik rumah, sampai 1.20...


Sekarang bila duduk atas kerusi, terasa betul-betul lenguh di dalam betis.Letih mengharungi lautan manusia yang berhimpit di laluan sempit di sepanjang Bazaar Ramadhan tu.

Comments

  1. Assalamualaikum Kak Aya

    rajin nyer pergi shopping dlm bulan puasa ni....

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa kakaya. turn sy ke jln tar next week huhu dpt bygkan org ramai camner. adik sy n famili pun pegi td nak jalan pun payah dlm sogo tu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu