TARIKH 24 NOV DAN CERITA TAK KURUS KURUS

 Biasanya kalau 24 Nov setiap tahun pasti akan ada 2 perkara yang automatik muncul dalam ingatan.

Tarikh lahir adik yang ke 4 dan Tarikh Pemergian arwah ayah. Doa yang baik-baik di dalam munajat untuk mereka berdua.

Hari ni juga seteleah sekian lama menambah lemak sepanjang PKP bersambung PKPB sekarang ni, Kak Aya try untuk bersenam hi hi...biasanya hangat hangat taik ayam je, siapa dah tau tu tau la peel Kak Aya.

Berat hari ni adalah 82.8 kg. Tinggi tak pernah berubah sejak berpuluh tahun lalu 144cm. Maksudnya berat Kak Aya 2x ganda daripada yang sepatutnya. Tapi yang tak sepatutnya la selalu berlaku hi hi.

Kak Aya buat apa tau pagi tadi? Keluar rumah pukul 6.50 menuju ke kawasan riadah BBS. Bukan kawasan riadah sebenarnya tapi laluan ke Sek Keb BBS tu berbukit dan landai dan berbukit dalam jarak yang agak jauh menyebabkan ramai yang memilih untuk berjoging. 

Kak Aya pun jalan la ikut arah sampai ke Sek Keb BBS dan pusing semula balik ke bawah . Ok lah untuk hari pertama. Berpeluh la jugak.

Hari ni jugak nak mula balik cara diet Intermittent Fasting (haha baik gelak awal-awal.sebab usaha yoyo ni pun dah biasa sangat kan muncul di sini).

Ok jom sanma berdoa semoga Kak Aya berubah sikit daripada kebiasaan.

Teima la gambar yg menunjukkan kebesaran lengan iteww.






0 comments :

Post a Comment