Kandil Di Kaki Gunung-Roza Roslan

Assalamualaikum,

Sekarang pukul 3.04 pagi tau....dah tidur sebenarnya tapi terjaga sebab susukan Zahra, lepas tu terkebil-kebil..bangun on pc , check & reply email customer dan packing untuk pos pagi nanti. Pukul 8 pagi nanti Kak Aya ada di UIA Gombak tau...untuk COD barang...

Nak cerita, Kak Aya dan anak-anak jumpa hobi baru..hobi meminjam buku di Perpustakaan Awam MPS...teruk tak bila tinggal di Selayang ni dah berbelas tahun, baru tau ada Perpustakaan Awam...rugi sangat rasanya sebab baru tau..tapi takpe, biar lambat tau daripada sampai sudah tak tau-tau ):

Perpustakaan ni tak jauh daripada Masjid Firdaus, berdekatan dengan pejabat Majlis Daerah Gombak, Majlis Peperiksaan Malaysia, Kolej Komuniti Selayang..nanti la kak aya buat entry khas tentang perpustakaan ni.

Rabu lepas kali ke 2 , Kak Aya dan anak-anak ke sana..mula-mula pulangkan buku yang dipinjam 2 minggu lepas, kali ni pinjam lagi 20 buah buku....banyak kan? Bila balik rumah semua mengadap buku... Alhamdulillah tak ada la nak mengadap TV je.

Kali ni nak share salah satu buku yang Kak Aya pinjam - Kandil Di kaki gunung hasil tulisan Puan Roza Roslan.

Kak Aya memang sukakan tulisan beliau dan tulisan suaminya, Prof Dr Muhamad Kamil .


Buku ni sangat best! Cerita-cerita biasa tapi sangat menyentuh hati membuka mata hati. Kisah Roza sedari kecil hingga Roza mengikuti suami ke UK untuk kali ke 2.

Serius, buku ni sangat memberi inspirasi.

Saya sangat terkesan dengan kebiasaan Roza yang melazimi berdoa dalam apa jua situasi dan keinginan.

Satu perkara yang saya tau tapi kurang sedar tentang kelebihan berdoa.

Mulai saat ini , saya memang tanamkan dalam hati nak lazimi berdoa.

Banyak yang tersirat di sebalik perkongsian Roza ini.

Tentang bagaimana keinginan lumrah seorang wanita terhadap pakaian berjenama, hiasan rumah dan macam-macam keinginan biasa seorang wanita.

Sangat menampar hati saya bila membaca satu episod ke episod seterusnya.

Mesej peribadi yang saya terima hasil pembacaan - Sentiasalah bersyukur dengan nikmat Allah ,setiap yang berlaku adalah aturan terbaik dariNYA,apa bekalan untuk ke akhirat dan Doa memang senjata orang mukmin.

Pendek kata, lepas baca buku ni terus muhasabah diri.

Terima kasih sangat untuk Roza!


Saya dah pun order online buku ni, sekarang ada less 50%, tengok di PTS online ye! Rugi tak beli.

p/s: harap dapat bersua dengan penulis yang saya sentiasa ikuti perkembangannya sejak beliau sekeluarga tinggal di Madinah dan kini telah pulang di Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu