Bersyukurkah kita?

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Syukur kerana banyak limpahan rezeki daripada Allah beberapa hari ni. Hari-hari lain pun melimpah nikmat daripada Allah sehingga tidak mampu dihitung. Cuma ada beberapa yang sangat berlebih nikmatnya yang ingin dikongsi yang Kak Aya terima daripadaNYA beberapa hari ni.

Nikmat-nikmat yang tak mampu didustakan. MasyaAllah.

1. Selamat pulang ke kampung berjumpa ibu, adik-adik , saudara dan jiran tetangga. Selamat kembali semula ke tempat mencari rezeki.

2. Bawak pulang barangan dagangan , semua laku diperdagangkan...mak aii ayat.. Kak Aya bawak balik Jus Faqqih Murabbi sebanyak 1 karton = 24 botol, semua habis dijual.
BB cream, Cleanser dan Sakura mask masing-masing 5 set, semua laku. Sangat bersyukur.

3. Seronok sangat balik kampung. Hati ni kuat nak tinggal di kampung. Kenangkan mak, kenangkan Ucu yang sakit, hati meronta nak balik menetap di sana. Doakan Kak Aya dapat
pulang menetap di sana. Memang macam mustahil tapi tiada yang mustahil dengan izin Allah. Suami Kak Aya mesti memilih untuk tinggal berdekatan dengan keluarga dia tapi Kak Aya sentiasa berdoa agar kami dapat pulang menetap di Terengganu.Insyaallah.

4. Anak-anak , suami , diri sendiri semua sihat walafiat walaupun berpanas terik di Terengganu.

6. Melihat mak gembira mengusik cucu-cucu, hati tumpang riang. 

7.Blogger Nurulism ada buat review untuk BB Cream yang Kak Aya jual, hasilnya sales meningkat berbanding hari biasa. Malam-malam buta pun ada yang whatsapp nak beli.

Hmm banyak kan nikmat yang Allah kurniakan, di atas ni sebilangan kecil je..tapi sebanyak mana kita bersyukur dengan nikmatNYA itu?

 Insaf. Kerdil.Pendosa.

Jom sama-sama muhasabah.

Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu