Sesak Sana Sini

Dah 2 hari saya sampai lewat ke pejabat manakala petangnya pula saya sampai lewat ke tadika dan sekolah anak-anak walhalnya waktu keluar rumah dan waktu keluar pejabat ngam-ngam pada waktunya.

Pelik bila dah 2 hari berturut jalan sesak bermula Taman Koperasi Polis Fasa 2 dan akan clear bila sudah memasuki Sentul Link. Dari Taman Koperasi Polis Fasa 2 hingga ke Sentul Link memakan masa hampir 1 jam lamanya. Sekarang ni sekolah menengah sedang bercuti kan? PMR dah bermula, patutnya jalan tak ada lah sesak macam 2 hari ni.

Kaki kiri pastinya kebas kalau berlama-lamaan berada di dalam kesesakan begitu. Petangnya pula sesak bermula daripada depan Istana Lama hingga lah ke Jalan Kuching..aduhhh beginilah keadaannya kalau tinggal di bandar-bandar besar, kalau tak nak sesak, balik tinggal di Terengganu je la.

Kalau dah terlewat sampai rumah, badan dan minda memang sangat letih dan penyakit malas nak masak akan memenuhi setiap ruang diri . Macam petang semalam , saya memang ikut rasa malas dan letih, lepas solat Maghrib, keluar makan tak jauh dari rumah. Tapi malam ni perasaan malas tu kalah nampaknya, saya masak nasi, kari ikan merah dan goreng ikan kurau, sayur tak ada...

Lepas makan malam terus lepak keletihan bercampur baur dengan rasa kenyang. 

Tuan rumah mengingatkan - dah dapat berblog, jangan malas-malas nanti blog tu bersawang, tak ada sapa sudi datang nanti!

Oleh kerana tak nak jadi isteri yang tak taat, makanya saya tercongoklah depan PC ni ....memanjangkan silaturrahim antara kita para blogger.

p/s: Malam ni semua kena tidur awal kerana awal pagi esok, kami semua akan temankan Umar ke sekolah kebangsaan untuk Hari Suai Kenal...Umar perlu menduduki ujian untuk menentukan kelas. Semoga Umar tak buat perangai yang luar biasa pagi esok.






Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu