Review Novel Lazuardi - NASZ

Sepanjang tak dapat online, kerja sampingan saya adalah membaca novel..banyak buah jugakla yang dapat dikhatamkan..

Ini adalah salah satu daripadanya--------- LAZUARDI, tulisan Nasz, sebelum ni dia hangat dan hot dengan novel Sweet Sour.

Bila nampak je novel Lazuardi di kedai buku minggu lepas, memang terus sambar la...lama gila menunggu Nasz keluarkan novel baru.


Novel ni mengisahkan tentang kehidupan Anaz...sumpah saya sangat rasa sakit dalam dada membaca novel ni..novel ni bagus, saya suka! tapi rasa sakit dalam dada tu mungkin sebab terlalu menghayati watak-watak dalam novel ni.

Anaz ni nampak sangat la sabar orangnya, kadang-kadang membebel mulut saya tanpa disedari kerana terlalu geram dengan kesabarannya dan kelurusannya itu! 

Watak Ain paling menonjol dalam novel ni, saya sangat sakit hati dan benci dengan Aini ni..kalau dia ada depan mata, memang dah lunyai kena tampar dengan saya agaknya walaupun seumur hidup saya tak pernah pun tampar orang.

Watak Shark adalah sangat cool....bila sampai je tang part ada Shark, rasa serba serbi slow je...mungkin kerana terlalu cool, rasa macam sangat perlahan rentaknya...mungkin ada sebab Nasz jadikan watak Shark sebegini.

Ada part sedih, iaitu bila Anaz tau siapa dia sebenarnya..saya agak teremosi sikit, berair jugak lah mata ni.

Nasib baiklah Shark tu sabar dan cool, tak adalah dia nak ikut cakap Anaz yang tiba-tiba je ajak bercerai...sabar je lah.

Novel ni saya ulangbaca 2 kali..kali pertama baca dengan laju sebab tak sabar nak tau pengakhirannya macam mana.. kali ke 2, dengan penuh penghayatan.

Dah ada yang baca novel ni?

Saya lebih sukakan novel Sweet Sour berbanding Lazuardi, mungkin sebab novel ni lebih berat berbanding Sweet Sour kot. apa pendapat anda kaki novel sekelian?

Comments

  1. salam kak aya..
    nak tanya, kak aya beli katne?
    kawan saya ramai cakap diorang cari tak jumpa-jumpa lagi novel ni..
    frust, frust..

    ReplyDelete
  2. beli di kedai buku Pertama Bookstore ( dalam pertama kompleks

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu