Versus TV9 Minggu ke 6

Untuk kali pertama Sofazr dapat masuk untuk battle bersama dengan 6ixth Sense, tiap minggu 6ixth dapat masuk untuk battle dan memenangi Battle of The Band.

Nampaknya Sofazr naik mendadak selepas minggu lepas menyampaikan lagu Inilah Nasibku dengan gaya muzik stail Linkin Park. 

Tema untuk persembahan battle malam ni adalah GITAR SOLO.

Malam ni sekali lagi , 6ixth Sense memenangi Battle of The Band dengan membawa pulang wang tunai RM15 ribu.Nampaknya 6ixth Sense lebih bersedia untuk Battle , mungkin Sofazr sendiri tidak begitu menaruh harapan  untuk turut serta di dalam persembaan Battle.

Untuk persembahan mingguan, Tema Shuffle iaitu mereka saling bertukar lagu antara satu sama lain.

GO!Gerilla - Lagu Pari-Pari Di Bawah Angin , seperti biasalah kalau Aizat & The Gang ni mesti muncul dengan kelainan yang kita sendiri tidak jangka. Juri di rumah ni komen, kumpulan muzik yang paling banyak kreativiti adalah kumpulan ni dan dia membayangkan Go! Gerilla ini bakal menjadi Juara Versus.

Sofazr - Mencari Konklusi , nyanyian asal kumpulan Hujan.. ada sedikit raggae nampaknya , best dan nampak sedikit kelainan berbanding persembahan minggu lepas namun begitu komen juri in the house adalah  " So Sofazr". Hmm itu komen dia la....komen saya, ok dan sedap di dengar.

Black& Parallax muncul dengan Lagu Yang SempurnakanKu , nyanyian asal 6ixth Sense,saban minggu memang saya tak pernah jemu dengan persembahan dan kreativiti Black& Parallax ini. Kata juri dalam rumah, Black & Parallax tidaklah mengecewakan namun kurang memberi kepuasan berbanding minggu lepas..  hmmm saya terhibur seperti biasa je ,tak pandai nak menilai sangat.

6ixth Sense membawakan Lagu Kita, nyanyian asal oleh Aizat, nampaknya membawakan lagu ini dengan rentak sedikit Jazz dan kedengaran sedikit Irama Malaysia, hmmm menarik jugak..tak la macam selalunya tu, asyik rockkkk je, bingit sikit la rasanya. saya rasa ini lah persembahan 6ixth Sense yang paling best, pada saya la. Menurut juri dalam rumah, kalau tambah sedikit lagi Jazz tu , lagi menarik dan juri dalam rumah kurang sukakan vokal si vokalisnya.

Mak aiiii Hujan muncul dengan pakaian dan rentak Irama Malaysia, ada pulak penampilan istimewa Fauziah Gambus, memang betul-betul hebat la persembahan Hujan malam ni, tak syak lagi memang kumpulan ini menjadi juara untuk persembahan malam ni. Langsung saya tak sangka Hujan muncul dengan persembahan sebegini malam ni, memang sungguh-sungguh terhibur!

Dengan ini Kumpulan Hujan adalah juara untuk malam ini!, umum juri in the house!

Comments

  1. salam aya..xpernah tgk rancangan ni..so tak tau la perkembangannya...
    selamat mlm aya..sweet dream

    ReplyDelete
  2. nanti tengok la..hari jumaat jam 9.30 malam secara live tau..ulangan nya hari Ahad jam 6.00 ptg diTv3..jangan lupa undi 6ixth sense ye..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu