Impikan 100 UV sehari bermula July!

Bolehkah tajuk di atas tu dikatakan sebagai satu azam?


Saya berblog secara suka-suka sejak Jun tahun lepas, May baru-baru ni saya mulai datang rasa galak untuk mempunyai domain sendiri, dan sekarang dah pun memilikinya.


Selepas sebulan berdomain sendiri, bolehlah dikatakan traffic ada peningkatan..tak banyak pun tapi cukuplah untuk saya bertambah gian untuk berblog setiap hari.


Oleh kerana setakat ni UV tertinggi adalah 83 orang, itu pun sekali itu je la dapat tahap tu, selebihnya seperti biasa antara 50-60 orang sehari.


Jap tadi termenung sendirian selepas penat menyiapkan kerja sepanjang hari di pejabat, terfikir apa lagi nak dicoretkan di dalam blog saya ini. Idea sentiasa kering kontang, balik-balik bercerita tentang perkara yang sama je. Ada ke orang nak baca ? Boleh ke dapat tingkatkan traffic sampai 100 UV sehari ?


Ada blogger otai cakap , kalau berblog jangan terlalu fikir tentang traffic dan wang, berblog je macam biasa, pulangan akan datang dengan sendiri nanti. Lebih kurang maksudnya " berblog seikhlas hati la"


Saya ni pula memang tak lepas daripada melihat Nuffnang Analytic 2 kali sehari, awal pagi dan malam. Itu pun mungkin sebab siangnya saya kerja,kalau tidak mau berkali-kali saya menjenguk ke situ.


Sejujurnya, kalau dah 2 kali masuk Nuffnang, takkan tak nak jenguk earning, kan? Sekalipun tak berubah angkanya tetap saya tengok 2 kali sehari.


Macam mana nak berblog tanpa menghiraukan tentang traffic dan earning? Adakah ini masalah saya seorang je? Isshhh tolong bagitau, bukan saya sorang je macam ni.


Setahun yang lampau boleh je saya berblog tanpa mengharapkan apa-apa, tapi semakin banyak ilmu blog yang saya terokai makin gila pula untuk melihat traffic menjadi tinggi dan earning bertambah.


Hmm adakah saya keseorang di dalam hal ini?

Comments

  1. saya...saya... :)

    samalah mcm saya juga k.aya....duk fikir nak tingkatkan traffic ni caner hehe. tapi buat biasa-biasa ajalah...sbb kalau saya terlalu fikir, pening pula nanti.

    * cukup suka dengan peng "komen" tegar dalam Teratak Mawaddah...sebab tu hari2 ke blog mereka termasuk k.aya :)

    ReplyDelete
  2. emm sy kadang2 berhari2 br tgok nuffnang.sbbnya klu tak bw mmg takat 30 jer uv.huhu..

    ReplyDelete
  3. ala.. kak aya.. saya kdg2 gitu gak.. tp saya ikut mood.. kdg2 langsung tak kisah psl blog. kalau kisah.. kisah sangat.. entah hape2

    ReplyDelete
  4. hope brjaya :D

    suka race??? http://eleventx.blogspot.com/2011/06/lets-race.html

    ReplyDelete
  5. saya pun sama kak aya...insyaallah
    mane tau esok2 rezeki kita pulak..=)
    chayyok2!

    ReplyDelete
  6. tgk pada azam hari ni, nampaknya kena lebih usaha dari biasa. usaha dari segala hal.perkataan malas mesti dipadamkan.

    kdg2 bena berblog nie akan pening kepala nak piker idea yg dah sedia kering tu.

    untuk nufnang, buat masa ni bukan sy. sy akan cek seminggu sekali. teruk ke sy nie?huhu

    ReplyDelete
  7. Ummi Na - betul tu, tak boleh fikir sangat, nanti sendiri yang sakit.

    Puan Kutu - he he saya tak boleh tinggalkan web Nuff walaupun sehari, mesti kena jenguk jugak


    Chekgu Azrine - kak aya ni kisah sgt2 tapi kurang usaha untuk tingkatkan traffic

    saiazuan - harap2 macam tu lah, berjaya hendaknya

    Wardah - sama2 kita usaha untuk capai impian tu.

    Puan Zai - rasanya susah nak capai impian tu ..thn dpn pun belum tentu berjaya sb nak blogwalking tu rasa susah sikit, kurang masa .

    ReplyDelete
  8. sama la k.aya.bila nak ping kat innit,kdg2 tak dpt tahan nak jenguk analytic..tak boleh diamalkan selalu nanti kita pulak makin stress nak kejar trafik kan..betul kata otai blogger,adalah lebih baik berblogging dgn ikhlas..

    ReplyDelete
  9. sy tengok traffic dan cpanel takut bandwidth habis, earning tak tengok sgt.. malas tengok kang tensionsssss.. duit bandwidth keluar earning tk byk hahaa

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu