Malam Tiada Bintang

Hujan lebat betul petang tadi, sempat post satu entry sebelum guruh berdentum -dentam ,off pc dan TV,  kami anak beranak baring-baring je menunggu hujan berhenti. Kesudahannya 2 budak kecik tu terlelap, mungkin sampai pagi esok kot.


Sunyi sepi je terasa malam ni, mungkin sebab budak 2 orang tidur terlalu awal, membuatkan saya rasa betul-betul seperti Taman Selayang Mulia ni tak berpenghuni.


Begitulah kan, kalau anak-anak tak tidur, marah-marah suruh tidur , bila dah tidur merungut sorang-sorang sebab sunyi dan sepi. 


Tapi ada baiknya juga depa berdua tu dah lelap, masa yang ditunggu-tunggu untuk blogwalking, baca Majalah MIDI yang masih belum selesai serta menghabiskan novel yang tertangguh sejak berbulan lepas, biasanya novel tak perlu lama untuk dihabiskan tetapi semenjak dua menjak ni terasa sungguh malas sekali untuk mengadap novel.


Novel Bunga Kasih yang dibeli semenjak tahun lepas( dah lupa bulan berapa) masih terletak elok di atas meja, Saya rasa untuk membaca novel hati mesti sentiasa tenang dan lapang, kalau tidak macam mana nak hayati watak dan plot yang begitu berbeza dengan realiti diri si pembaca.


Dari meja PC ni dapat lihat dada langit malam yang kelam, langsung tidak berbintang namun saya tidaklah merasa suram pun sebab hati ria selain dapat update blog, pastinya saya dapat menonton Cerekarama TV3 malam ni dengan aman tanpa gangguan. 


Kesimpulannya, hari ni adalah hari yang betul-betul indah sejak bermula awal pagi hingga sekarang. Syukur padaMu atas KurniaanMu!



Comments

  1. salam kenal,
    sukanya dengan header kamu. cantik. minat sgt.
    eh kami duduk tmn selayang mulia yea. sy juga. but now kat uk. end of year balik la.. laa setaman rupanya kita yea.. :))

    ReplyDelete
  2. Haah itu lah kita dgn kerenah ank2.. bila tiada rindu pula kalau ada fuhhh kita tarzan dibuatnye hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu