Ujian Kehidupan

Assalamualaikum

Jam 2.47 pagi sekarang ni.


2 minggu ni memang minggu minggu yang mengujikan.


Ujian sakit memang ujian berat kecuali bagi orang yang sabar


Macam ustajah pulak kak aya dinihari ni.


Betul kan? Diuji dengan kesakitan memang kita rasa kita la paling teruk diduga walhalnya diluar sana lagi ramai yang berat penanggungannya berbanding kita yang hanya diuji manja je oleh Allah.


Syukur Alhamdulilah.


Bermula dengan suami yang demam dan batuk. Sakit kepala pun boleh tahan jugak serangan hendapnya.

2 hari MC.

Ucu pulak ada appointment dengan pakar fistular di HUKM. Asalnya kak aya yang akan menemani Ucu tetapi kebetulan Umar tiba-tiba mendapat tarkh untuk bersunat lebih awal daripada yang kami cadangkan. Jadi kak aya mintak adik yang kat kampung (ayahde) tu datang temankan Ucu.


Kuasa Allah memang Hebat..adik datang dari Terengganu untuk menemani Ucu ,memang betul-betul menemani Ucu di HUKM untuk hari tu je sebab dia pulak demam teruk..sangat teruk demam tu sampai tahap meracau racau hampir dikebanyakkan masa. 


Ucu pulak beberapa hari sebelum tarikh appointment tu memang dah rasa nak demam.pening-pening...Sabtu lepas balik daripada dialysis, Ucu demam panas, menggigil-gigil kesejukan tetapi rasa panas.


Dalam masa yang sama, adik kak aya yang biasa dipanggil ayahcik pulak demam..selalunya ayahcik yang akan datang ke Selayang habiskan masa hujung minggu dengan Ucu, dia tinggal area Cheras je. Ucu ni dulu yang besarkan ayahcik, jadi hubungan mereka lebih akrab la , betul-betul macam mak dengan anak la.


Boleh bayangkan macam mana....suami demam, .2 adik demam, Ucu demam...ujian dilengkapi pulak dengan Zahra yang demam.


Memang situasi agak sukar.


Ada bisnes masuk tapi tak dapat nak COD sebab susah nak keluar dengan keadaan Zahra demam kuat...suami pulak demam dah ok, migrain tak hilang.


Siang tadi, kesihatan Ucu agak makin merosot..dia langsung tak ada selera makan.asyik muntah kahak je.


Ayahcik sambung MC lagi, doktor akan tengok semula sehari dua lagi dan mungkin ayahcik perlu melalui ujian Xray untuk tentukan samada Bronchitis atau Radang Paru Paru atau bukan keduanya...batuknya dah lama sebab tu kena Xray.


Ayahde pulak dah jalani ujian darah...dia demam panas bukan demam denggi. Alhamdulillah..setakat ni semua hasil ujian darah tiada yang membimbangkan.


Siang tadi , Kak Aya bawak Ucu pulak ke klinik sebab dia mengadu sakit dalam tekak langsung tak boleh nak menelan, masuk je makanan dalam mulut terasa sengal seluruh dalam mulut..doktor cakap suhu boleh dikatakan tinggi hampir 38.5, ada tonsil, kahak banyak.


Ucu tak dapat tidur....panas badan.


Tadi terjada dari tidur, teringatkan Ucu..nak call dia tapi takut terganggu tidur dia...hanya mampu doakan agar Ucu dapat tidur betul-betul lena malam ni.


Kak Aya terasa sebak pulak saat menaip ni..


Terkenangkan Ucu 


Doakan ye semoga kami semua diberikan kesembuhan dan kesihatan yang baik. 


P/S : JUALAN SEQY BEAUTY MASIH BERJALAN YE..BOLEH CONTACT KAK AYA KALAU NAK TAU APA YANG BEST TENTANG PRODUK DAN PROMOSI SEPANJANG DISEMBER NI.


Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu