Kembali Berpaling

Assalamualaikum

Bersua semula di blog terpencil ini..apa daaaa kak aya ni kan...tak boleh pakai janjinya, mula tu kata nak tutup blog, lepas tu create blog baru ,lepas tu muncul semula di sini...terima la seadanya kakak mu ini yang tak berapa stabil emosinya.. 

Oktober dah nak pergi nampaknya...1435 Tahun Hijrah pulak nak melabuhkan tirainya. Selamat Datang 1436 Hijrah. 

Mengambil keberkatan Tahun Baru 1436 Hijrah ni ..saya nak mulakan semula apa yang telah lama ditinggalkan..ahhh berjanji lagi nampaknya...apakan daya..manusia dan janji tu ibaratkan paku dan lantai..hi hi relevankah perumpamaan ini? Ok abaikan je. 

Senang cerita, ada saya update, maknanya ada la tu janji ditunaikan. 

Tak ada update, memang penipu besar la tu..eh teruk sangat kalau penipu besar....pengelat je la . 

Sebenarnya, saya paling tak rajin nak snap gambar...sesetengah pembaca blog suka tengok gambar berbanding baca entry..itu yang menjadi faktor malas nak update sebab tuan blog tak ada gambar nak up..suka nak menaip merepek merapu je. 

Sepanjang blog ini dikunci pintu pagarnya, saya tidak la terkurung diam je di dalamnya..ada beberapa perkara yang berjaya dijalankan..nampak macam ada aktiviti kan? Tak ada yang dashyat-dashyat pun sebenarnya..yang gitu-gitu je. 

Antaranya: 

1. Cuti-Cuti Taiping 

2. Riadah tiap minggu di Taman Layang-Layang 

3. Mandi-manda di Ulu Yam 

4. Cendol Gula Bakar Bandar Baru Selayang. 

5. Nasi lemak Ujang Bandar Baru Selayang. 

Tengok..tak sampai 10 pun aktivitinya...begitulah kehidupan kami sebenarnya, tak ada variasi sangat tapi tetap bahagia seadanya. Alhamdulillah. 

Lagi satu , dah lama gila tak update mengenai perkembangan Zahra. Anak dara cilik saya kuat merajuk..sangat -sangat. 

Budak sebesar tu tau macam mana nak expresskan rasa dalam bentuk rajukan macam tu, Ya Allah sangat mengujakan, ada waktunya..selebihnya rasa geram pun ada. 

Macam-macam cara dizahirkan untuk memberitahu yang dia tu sedang merajuk..Masya Allah tak terlayan ada waktunya kerenah dia tu....Alhamdulillah syukur Allah menganugerahkan permata-permata hati kepada kami. 

Nadhirah dah jadi anak dara...hmm dah tua mama dia...makin meninggi dan lebih tinggi daripada mama dia..pandai bergaya dah sekarang ni, memang kalah mama dia...sebab mama dia tak pandai nak bergaya pun. 

Kalau dah besar , confirm la dah pandai nak membangkang cakap mama, itu sudah semestinya...ada waktunya saya berkata pada diri sendiri, anak-anak lebih baik lambat dewasanya kerana ketika kecilnya selalu membahagiakan mama bila mula menginjak dewasa sudah mula pandai membuatkan mama sedikit terasa dek perbuatan dan kata-kata namun sebagai ibu, pastinya kita sentiasa memaafkan mereka. 

Umar pun tak kurang jugak, kalau dulu dia memang anak mama...berkepit dengan mama 24 jam..sekarang bab tidur memang masih nak berkepit ..tapi kalau bab main game memang abah la segalanya. 

Alhamdulillah panjang jugak entry ni ye hi hi.. 

Ok berhenti dulu la walaupun macam tak ada penutup je entry ni..ala apa ada pada penutup ke apa... 

Sehingga jumpa lagi di entry yang ntah bila akan ada lagi. 

Sekian.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu