Warna Warni Kehamilan @20 minggu kehamilan

Kehamilan kali ni agak memberi peluang kepada saya mencari info tentang macam-macam perkara...mula-mula tu sibuk google tentang tips kesihatan ketika hamil di usia 40 tahun dan hamil ketika obes...hmmm macam-macam info baik tentang pemakanan, penjagaan kesihatan dan persiapan mental dan fizikal.

Bila kandungan dah mula mencecah 4 bulan, ujian glukos menunjukkan bacaan pada tahap borderline...dan secara automatik saya perlu menjalani ujian BSP. Sekali lagi khidmat Google diperlukan ...saya ikut mana-mana tips yang bersesuaian dan setakat ni bacaan gula dalam darah saya berada di paras normal.

Pada minggu ke 17 , saya mengalami pendarahan, tidaklah banyak tetapi cukup membimbangkan saya.
Doktor mengesahkan kedudukan uri di bawah dan uri akan bergerak naik ke atas semula sehingga kandungan mencecah 28-32 minggu. Yaa saya perlu berterimakasih lagi pada Google, sentiasa ada bila diperlukan..banyak cerita dan pengalaman yang boleh saya perolehi tentang masalah uri di bawah.

Beberapa hari lepas, sekali lagi pendarahan berlaku...kata doktor pakar, uri telah bergerak ke atas sedikit ,tapi muncul pulak masalah lain iaitu jangkitan kuman pada pangkal rahim.

Kebimbangan muncul lagi dan seperti sebelum ni, komputer buruk saya ni setia memberi khidmat untuk saya bermesra dengan Google.

Stop dulu...saya sedang bercuti di Tampin...jumpa lagi Isnin.




Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu