Cerita tentang Pegawai Saya

Hari ni mula kerja selepas seminggu MC....kerja memang banyak sebab kebetulan sekarang time closing.

Kalau lama tak ke pejabat, bukannya makin rajin tapi ntah la....kalau bukan rajin tu, sendiri fikir la apa perkataan sesuai untuk itu.

Sampai je di pejabat, di ruang parkir ternampak ada Van Bomba...hmmmm sah-sah hari ni ada latihan untuk Fire Drill. Terfikir jugak kalau sambung mc pun ok hari ni sebab kalau dah ada Fire Drill, pukul 11 lebih baru settle .

Time baru je punggung nak berlabuh di kerusi, pegawai saya memanggil saya masuk ke bilik , ada hal sikit nak bincang, katanya.

" Kak Aya, saya nak bagitau , mulai hari ni Kak Aya hanya dibenarkan bergerak untuk ke tandas, ke surau, ke Food Court je, tempat lain semua tidak dibenarkan, samada saya atau rakan sekerja yang akan mengambil suratkhabar untuk bos, surat menyurat di Jabatan Pentadbiran atau apa saja kerja yang memerlukan pergerakan " - pegawai saya laju menuturkan ayat penyata ini.

Tergelak-gelak saya, sempat saya melawak " tak ada free delivery untuk makan sekali ke, lagi senang tak payah bergerak ke Food Court"

'Hmm nanti kita bincang dengan rakan sekerja", dengan muka penuh yakin je dia menjawab.

" He he akak bergurau je la, akak masih boleh berjalan lagi".

Selepas tu macam-macam pesanan keluar daripada mulut beliau....Aihhhh kalau la bini dia yang bleeding, tak tau la macam mana dia treat...jangan dengan staff je caring gitu tau, bos! Kadang-kadang orang lelaki ni kalau kat pejabat memang caring, tapi kalau dengan bini, hampesss.Pegawai saya ni belum kahwin lagi tapi dah ada girlfriend. Dia ni memang disenangi ramai orang sebab dia peramah dan suka menolong sesiapa je.

Pukul 9.30 pagi, saya perlu ke bilik khas untuk para ibu mengandung berkumpul sebelum loceng kecemasan untuk latihan Fire Drill dibunyikan. Pegawai saya tadi mengiringi saya ke bilik tersebut. ( terasa seperti baru masuk sekolah pulak, bapa hantar sampai ke kerusi).


Kebetulan sebelum masuk ke bilik khas tu, kami terserempak dengan doktor company. Pegawai saya memperkenalkan saya kepada doktor  - dia la yang saya ceritakan semalam, doktor..

alahai apahal sampai cerita tentang saya bleeding pada doktor, hati saya membebel-bebel.

Doktor tu pun tau saya pregnant cuma dia belum tau tentang masalah saya , uri di bawah tu.

Doktor cakap, Insyaallah tak ada apa-apa, kita tunggu saja sampai 7 bulan, time tu baru kita boleh tau samada PP ) Placenta Previa atau tidak, kalau confirm PP dan pada stage 3&4, kena warded sampai waktu bersalin .

"Haaa, dengar tu Kak Aya, jangan ambil mudah tentang masalah bleeding dan PP ni", betul-betul macam Minah Leter...saya mengiyakan je la kata-kata dia.

Lepas latihan Fire Drill, baru start buat kerja....pegawai saya ni memantau aja pergerakan saya, asal bangun je dari kerusi, laju je dia bertanya nak kemana tu ...lorrr rimas eh kalau berterusan begini hingga bersalin. Elok-elok tak stress boleh jadi stress kalau asyik kena pantau je.

Jadinya hari ni saya hanya bergerak untuk ke tandas, surau dan curi-curi ke Accounts Department untuk menghantar Journal Voucher.

Apa pun syukur sebab ada jugak pegawai yang baik hati macam tu walaupun berbeza bangsa.




Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu