Bleeding.Jangkitan Kuman.MC.

Untuk kali ke 3 dalam masa 2 minggu, dapat MC lagi dan bleeding lagi la penyebabnya.

Pagi tadi bleeding tu mula terasa ketika di dalam kereta, kala dalam perjalanan ke pejabat, Alhamdulillah kerana suami bercuti hari ni, dia la yang menjadi driver pagi ni.

Sampai je di pejabat terus ke 'in house clinic'...doktor nasihatkan saya ke hospital untuk mendapatkan nasihat daripada doktor pakar sebab dia sendiri pun tak pasti samada perlu terus bagi MC atau macam mana.

Ok, malas nak panjangkan cerita tentang doktor ni, kita pun faham pengetahuannya pastilah tidak sebanyak doktor pakar sakit puan, jadi jangan harap lebih-lebih dari dia..

Dia cadangkan saya ke Hospital Selayang saja untuk dapatkan pengesahan atau apa saja yang sepatutnya daripada doktor pakar di sana..saya tak ikut nasihat dia kerana saya tau kalau saya ke Hospital Selayang tanpa appoinment pastinya sukar untuk bertemu doktor pakar.

Saya dan suami terus menghala ke Pusrawi. Saya tak pilih mana-mana doktor tetapi diberikan Doktor Asmah Yun, selalu baca tentang respons positif tentang dia di beberapa blog, so ok la tak ada apa-apa masalah bagi pihak saya.

Tak lama sangat menunggu, mungkin hari ni memang tak ramai pesakit ...check urine, timbang berat berat, lepas tu baru jumpa doktor...bila jumpa doktor cerita la tentang bleeding...dia suruh baring untuk scan.

Lepas tu buat pemeriksaan pangkal rahim..memang saya tak sangka kena lalui benda ni hari ni..sangat malu tetapi buat-buat tak kisah je la...

Kesimpulan yang doktor buat hasil pemeriksaan pangkal rahim dan ujian scan :

1. Uri agak ke bawah tetapi tidak la betul-betul ke bawah.. Uri agak menyentuh rahim.
2. Tiada bukaan pada pangkal rahim.
3. Terdapat darah beku pada pangkal rahim akibat keputihan yang agak berlebihan yang menyebabkan jangkitan kuman.
4. Berat baby 280gm.

Ubat yang dibekalkan: 
1. Ubat untuk mematikan kulat.
2. Antibiotik
3. Ubat untuk kuatkan rahim.

Saya diberi cuti sakit untuk hari ni dan Jumaat.







Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu