Review Novel Bukan Serapuh Daun Maple - Fatinilam Sari


Mulanya saya baca kisah ni di ruangan Novel di dalam majalah MIDI secara bersiri..kemudian rakan baik saya membeli novel ni dan dapatlah saya baca free sepenuhnya tanpa perlu keluaran MIDI.

Mengisahkan Tasneem yang agak kuat pegangan agama menyambung pelajaran ke US, memulakan hidup di rantau orang dengan penuh kecekalan hati.

Sebenarnya Tasneem ni dah ditunangkan sejak kecil lagi dengan sepupunya, Andrian yang mana Andrian ni telah pun 7 tahun tidak pulang ke kampung selepas menyambung pelajaran di US.

Kebetulannya , Tasneem pun mendapat tawaran belajar di universiti yang sama dengan Andrian. Namun jarak masa selama 7 tahun mungkin menyukarkan mereka untuk berjumpa.

Di US, Andrian sebenarnya hanya sempat belajar selama 2 tahun saja, selebihnya beliau menghabiskan masa dengan bekerja dan mengumpul harta, disamping itu Andrian juga telah mempunyai kekasih hati yang berlainan agama.

Manakala Tasneem pula berniat untuk mencari Andrian kerana itu adalah janji beliau pada ibu saudaranya iaitu ibu kepada Andrian.

Walaupun Tasneem ada berjumpa dengan lelaki yang seiras Andrian namun lelaki itu mengakui diri sebagai orang Mexico yang bernama Andy.

Dalam kesibukan belajar, Tasneem berkenalan dengan Chris yang mana akhirnya membibitkan rasa cinta.
Cinta antara mereka akhirnya terhalang oleh keluarga Tasneem walaupun Chris telah pun menganut Islam.

Saya rasa cerita ini agak menarik....ada pengajaran, ada teladan.

Baca la hingga ke akhirnya, anda tidak akan merasa rugi.


Comments

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu