Review Novel Adam dan Hawa|Aisya Sofea


Novel ni sebenarnya dah lama keluar di pasaran tapi baru beli ketika Pesta Buku yang sedang berlangsung sekarang, itu pun bukan saya yang beli, makcik yang beli dan sama-sama baca - jimat kos ):

Novel ni dengarnya akan diadaptasikan menjadi drama bersiri - tak pasti sejauh mana benarnya, kalau benar pun saya memang jarang menonton TV tambahan pula kalau ianya diadaptasikan daripada novel.

Novel Adam & Hawa ni mengisahkan kehidupan Ain Hawani dengan Adam Mukhriz. Mereka berdua berkenalan kala si Hawa yang lebih mesra dengan panggilan Aini bekerja sebagai cikgu tadika selama 3 bulan di tadika kepunyaan keluarga Adam yang mesra dipanggil Am.

Am, seorang pilot, hensem dan sangat buaya darat. Ain ni sebenarnya dah mula menyukai si Am cuma kerana insiden mereka ditangkap khalwat di ruang dapur rumah keluarga Am mengubah perasaan suka menjadi benci dalam diri Ain.

Mereka berkahwin di luar kerelaan Ain, lantas Ain membawa diri ke Australia untuk melanjutkan pelajaran selama 5 tahun dan mereka berjumpa semula sekejap di Australia dan terpisah kembali.

Kemudian mereka lagi di Tanah Suci Mekah ketika mengerjakan umrah. Ternyata kebencian yang ada di dalam hati Ain tidak pernah berkurang.

Pada saya, Ain ni terlalu ego...nasib baik la si Am ni seorang yang setia dan banyak berubah selama mereka terpisah bertahun-tahun.

Di akhirnya, hubungan yang terlerai sekian lama akhirnya menjadi rapat dan bertaut mesra.

Comments

  1. tak pernah lagi baca novel ni :)

    ReplyDelete
  2. novel ni dh lma kluar..crta pun bleh thn lah.bleh sgt lau nk diadaptasikan dlm crta drama..:-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu