Review Novel 7 Hari Mencintaiku

Fuhhhhh saya membaca novel ni non stop sepanjang hari kecuali untuk perkara-perkara yang wajib je..kebetulan semalam memang saya tak bekerja...memang pulun membaca je la .


Novel ni memang tebal , paling tebal kot setakat ni, 1050 muka surat...tapi bila start baca memang dengan sendirinya tak nak stop.

Saya mula meminati novel Siti Rosmizah, nampaknya. Tadi macam plan nak jual semula novel ni tapi sekarang terasa sayang pulak kerana terasa seperti ada keistimewaan yang tersendiri pulak.

Ceritanya memang best cuma ada part-part yang agak meleret, mungkin itu yang menjadikannya agak tebal daripada biasa, bila dah nak masuk ke part-part penghujung tapi bukan la betul-betul penghujung, memang keseronokan membaca semakin terasa, time tu la airmata turut mengalir kerana banyak menyentuh emosi.

Mengisahkan Dr Khuzairi yang jatuh cinta pada Mia Adriana sejak sekolah rendah lagi. ...walaupun hanya setahun saja mereka bersekolah di sekolah yang sama, rasa cinta dalam hati Khuzairi kekal hingga dewasa.
Mia ni anak orang kaya, sombong, berlagak, angkuh serta sangat-sangatlah memandang hina kepada orang miskin, orang kampung, orang yang tak berpelajaran.

Mereka bertemu semula selepas bertahun-tahun berpisah...Mia yang akan berkahwin dengan lelaki pilihan akhirnya menerima takdir Allah terpasa berkahwin dengan Dr Khuzairi yang amat dibencinya sejak dulu lagi kerana tunang Mia menghilangkan diri pada hari perkahwinan yang telah ditetapkan . Dr Khuzairi menerima permintaan ayah Mia bagi menggantikan tempat tunang Mia bagi menutup malu .

Start dari hari mereka berkahwin hinggalah mendapat cahayamata , memang banyak sangat perkara yang Mia ni buat untuk menyakitkan hati Dr Khuzairi, tak nafikan saya yang tengah membaca ni rasa nak bagi pelempang je pada Mia ni, mulut dia sangat-sangat la berbisa.

Dr Khuzairi ni digambarkan sebagai seorang lelaki yang sungguh sabar, uji la dia dengan macam-macam makian, dia masih cool.

Dia sayang isteri , dia juga sayang mak dia...dia cuba melakukan segala yang terbaik untuk mereka yang dia sayangi...sekalipun dia menjadi tak tentu hala dibuat dek mereka-mereka ni semua.

Kalau anda ada niat nak baca tapi masih belum baca, mula la membaca novel ni, memang tak penat walaupun tebal.

Tahniah untuk SITI ROSMIZAH!

Comments

  1. dah lama sy tak baca novel kak aya..setakat baca review ok jugak kan.hehe

    ReplyDelete
  2. mana ada tinggi kak,nuffnang pun seciput..sy tgok kak aya rajin update.pastu pernah tgok kak aya buat entri pasal trafik semua..lg hebat dr sy..:)

    ReplyDelete
  3. @Puan Kutu
    kak aya perlu korbankan masa utk blog kalau nak tumpu pada novel

    ReplyDelete
  4. @Puan Kutu
    ishh itu nak cuba2 je buat entry bukan sebab trafik tinggi...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu