Diinterview selepas 15 tahun..

Tak disangka-sangka petang tadi, saya kena interiview oleh salah seorang top management yang akan mengambil alih majikan saya bermula 1/10/2011 iaitu bersamaan dengan 15 tahun perkhidmatan saya di situ.


Tukang interview tu bukannya orang kita yang tau makan budu belacan tapi orang yang jenis makan salad daun daunan tu...rambut sedia perang bukannya macam orang kita yang buat-buat perang.


Maka, saya yang hanya mampu berbahasa bahasa mereka pada tahap budak sekolah rendah aja ni menjawab sepatah-sepatah je la ...walaupun tak lancar, nampaknya si rambut perang tu mampu mencatat dengan baik apa yang saya cakapkan.


Tidak kurang 15 soalan yang perlu saya jawab mengenai latar belakang , keluarga, pendidikan, pengalaman kerja, tentang syarikat sekarang,tentang syarikat yang bakal mengambil alih, tentang misi saya untuk 5 tahun akan datang, seronok tak seronoknya bekerja di sini.


Nasib baik la ianya berakhir dengan baik dan lancar. Rasanya lebih dipanggil mengejut begitu daripada diberitahu awal-awal, tau jelah saya ni ratu segala gelabah dan gemuruh! Tambah pulak kalau kena bercakap I, U ni...lagi lah terbelit lidah.


Interview tadi sekadar untuk mengetahui lebih details tentang pekerja di syarikat saya tu, kiranya nak mengenali dengan lebih rapat lagi la. Bukan untuk apa-apa pun..


Semoga rezeki lebih murah, hati lebih suka nak ke pejabat selepas proses pengambilalihan ini.


** madam masih jadi bos saya , harap-harap dia tak tukar kerja.

Comments

  1. wow kalau sy berbelit lidah.siap bukak kamus segala.haha..

    ReplyDelete
  2. puan kutu - mmg terbelit lidah pun..

    ReplyDelete
  3. LL - main hentam je, nak tak nak kena jawab juga.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu