Lebih ghairah melalui makanan sihat

Begitu sukar untuk mengekalkan kemesraan selepas bertahun-tahun menempuh alam perkahwinan. Kemesraan bukan sekadar gurau senda tetapi meliputi keghairahan dalam kehidupan suami isteri.

Saya ada terbaca di dalam Majalah Rapi, bagaimana untuk kembalikan keghairahah dalam hubungan intim antara suami isteri.

Untuk Suami: Sebenarnya, keghairahan seksuan banyak diperolehi oleh apa yang anda makan. Untuk mendapatkan peredarah darah yang baik, pilihlah makanan yang mengandungi Omega-3 yang dapat membuatkan system saraf anda berfungsi dengan baik. Sekiranya anda ingin meningkatkan peredaran darah dan fungsi seksual, ambillah makanan yang kaya dengan ‘L-Argininne’ seperti granola, oatmeal, kekacang , walnut, produk-produk susu, sayuran hiaju, bawang putih , ginseng , kacang soya, buncis , kacang panjang dan biji-bijian.


Untuk Isteri: Cubalah makan kacang soya yang berfungsi meningkatkan estrogen dan mencegah gejala-gejala menopause. Kajian juga menunjukkan soya bermanfaat untuk prostate. Walau bagaimanapun, bagi anda yang mempunyai sejarah kanser payudara, tidak digalakkan mengambil soya keerana ia meningkatkan risiko kanser payudara .

Comments

  1. woo kacang soya ekk?mmg suka minum soya..hehe..

    ReplyDelete
  2. wah info yg bagus ni aya :)

    akak suka kuih nekbat...memang tak jumpa kat KL..biasanya mak akak bawa dari trganu yg belum di sira. Kalau nak makan baru akak sira.
    Akak pernah buat n3 pasal kuih ni.
    aya tengok disini ye

    http://kasihredha.blogspot.com/2011/02/kuih-nekbat.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sesekali ..

Rindu seorang ibu